maandag 15 februari 2010

Waar blijft de lente ?

Eerlijk gezegd, ik ben het beu ! De winter met de eens zo mooie witte sneeuw, hangt nu ferm mijn voeten uit ... Ik wil met mijn handen in de grond wroeten, de geur van compost, van verse dampende stalmest ... het fijnmaken van de grond, de zon voelen branden in mijn nek ... genieten van een taske koffie aan ons antieke keukentafeltje, midden op ons wei ...
Ben benieuwd hoeveel fruitbomen, de koude, natte kwelgrond hebben overleefd ... als ze deze winter doorkomen, dan zal het wel in orde komen voor de rest van hun 'fruitige' leven.
Ons beestjes lijken er wel weinig last van te hebben ... de varkens zijn ondertussen bijna verdubbeld in grootte, de kippen en klakoen voelen zich al helemaal thuis ... omnog te zwijgen van belle en Fleur, ons ondertussen ook stevig gegroeide witte melkgeiten ... Misschien wordt het stilaan tijd om een bok voor ze te gaan zoeken ? :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten